poniedziałek, 27 kwietnia 2020

SERIALE W CORONIE

czyli jakie seriale obejrzeć w czasie kwarantanny... i dlaczego!

Jako, że teraz dość dużo czasu spędzamy w domach, a nasza rzeczywistość nie należy do kolorowych, dobrym pomysłem jest przeniesienie się do świata serialowych bohaterów.

Dlatego przygotowałam dla was 7 seriali, które warte są obejrzenia szczególnie w czasie pandemii.

Nietrudno będzie Wam znaleźć opisy, czy zwiastuny podanych przeze mnie pozycji, dlatego zależało mi przede wszystkim na ukazaniu ich walorów.

Tv Series GIF - Find & Share on GIPHY

 <------------- Więcej w Rozwinięciu


ORANGE IS THE NEW BLACK



  • wiele różnorodnych bohaterek i ich historii - każdy znajdzie osobę z którą może się utożsamić
  • świat, do którego nie mamy dostępu - możemy poznać "realia" amerykańskiego więzienia
  • przedstawienie różnych kultur 
  • feministyczne wątki
  • cenne życiowe lekcje
  • problem jednostki, a systemu
  • komedia i dramat 
  • komiczne ukazanie postaci strażników
  • poczucie bliskości z bohaterami




orange is the new black gif | Tumblr

Filmweb: 7,8/10
IMDb: 8,1


https://i.wpimg.pl/O/644x369/d.wpimg.pl/681815552--789789963/orange-is-the-new-black.jpg
https://gfx.antyradio.pl/var/antyradio/storage/images/film/recenzje/orange-is-the-new-black-sezon-6-recenzja-24476/1739056-1-pol-PL/Orange-Is-The-New-Black-sezon-6-RECENZJA_article.jpg
https://static.posters.cz/image/1300/kalendarz/orange-is-the-new-black-i27195.jpg






GOSSIP GIRL



  • życie elity Manhattanu 
  • rzeczywistość, w której pieniądze nie są żadnym problemem
  • intrygi, tajemnice, spiski
  • wzruszające miłości i przyjaźnie 
  • istota lojalności
  • doskonały scenariusz
  • świetny soundtrack
  • New York
  • przeniesienie się w realia życia nastolatków dekadę temu
  • przemyślane dialogi 
  • trzymająca w napięciu fabuła
  • stylizacje bohaterów
  • Blair i Chuck, Chuck i Blair 







Filmweb: 7,7/10
IMDb: 7,4/10 





SHERLOCK



  • Benedict Cumberbatch (aktor grający Sherlocka) - nominowany do Oscara i plasujący się w rankingu Filmweb na najlepszą męską rolę serialową na 4 miejscu
  • długie odcinki, ale krótkie sezony
  • wyraziste postaci (szczególnie tytułowa)
  • przeniesienie akcji do czasów współczesnych 
  • Londyn
  • doskonale odzwierciedlone możliwości dedukcji Sherlocka
  • niebanalne, skomplikowane i dobrze przemyślane zagadki kryminalne
  • detaliczność
  • efekty specjalne i montaż
  • nietuzinkowy klimat 
  • tak samo świetny za pierwszym, jak i każdym kolejnym razem
  • język brytyjski!




Plotting Sherlock Holmes GIF by BBC - Find & Share on GIPHY

Filmweb: 8,6/10
IMDb: 9,1/10





LA CASA DE PAPEL

 



  • oryginalność fabuły 
  • przemyślane wątki
  • dynamiczna akcja
  • zagadkowa postać Profesora
  • doskonale trzyma w napięciu 
  • pokazuje psychikę człowieka w bardzo specyficznych okolicznościach 
  • połączenie komedii i dramatu 
  • wizerunek kobiet
  • użycie motywu muzycznego - Bella Ciao
  • użycie motywu ikonograficznego - Dali
  • przeplatanie rzeczywistości z flashbackami
  • najlepszy serial nieamerykański 
  • niepowtarzalny klimat 
  • imiona bohaterów = nazwy miast 
  • śmiech Denvera



Steam Community :: :: Lcdp
Filmweb: 8,4/10 
IMDb: 8,4/10







HOW TO GET AWAY WITH MURDER




  • oscarowa aktorka - Viola Davis w doskonałej pierwszoplanowej roli 
  • trzymająca w napięciu akcja 
  • znaczenie przyjaźni i lojalności 
  • doskonałe przedstawienie zawodu prawnika w USA
  • barwni bohaterowie
  • nieoczywista fabuła - wiele plot twistów
  • producentem jest Shonda Rhimes
  • zagadki kryminalne
  • zawiłe relacje 
  • najlepsza para homoseksualna w historii seriali 




Library Elf – East Baton Rouge Parish Library InfoBlog

Filmweb: 7,9/10
IMDb: 8,1/10





HOUSE M.D.




  • Hugh Laurie (aktor grający Doktora Housa) plasujący się w rankingu Filmweb na najlepszą męską rolę serialową na 6 miejscu
  • postać pierwszoplanowa, która zdecydowanie robi cały serial
  • zagadki medycyny i lekarze będący niczym detektywi
  • doskonałe użycie sarkazmu, ironii i czarnego humoru 
  • ponadczasowe cytaty
  • przezabawni pacjenci kliniczni i sceny z przychodni
  • idealny balans między medycyną, a relacjami międzyludzkimi
  • świetny soundtrack 
  • obecność wspaniałych guest stars 
  • Robert Chase



Dr House Gregory House GIF - DrHouse GregoryHouse Oops - Discover ...

Filmweb: 8,2/10
IMDb: 8,7/10




DYNASTY




  • świat bajecznie bogatej dynastii 
  • doskonały remake hitu z lat 80tych
  • women's empowerment 
  • zawiłości relacji międzyludzkich 
  • lojalność, pieniądze, rodzina
  • sekrety, tajemnice, intrygi
  • raj dla estetyków 
  • siła pieniądza i nazwiska
  • władza
  • ciekawi bohaterowie 
  • wyrafinowany humor
  • elegancja




Old Dynasty vs. New Dynasty: How Mom's Fave Soapy Drama Is Getting ...




Znacie te seriale?
Chcielibyście obejrzeć któryś z nich?
Jakie są Wasze ulubione pozycje?

Śmiało piszcie! Bardzo chętnie poczytam Wasze refleksje ;)

Dajcie też znać, czy zrobić drugą część :)







22 komentarze:

  1. Też uwielbiam seriale.Moim ulubionym jest serial Gotowe na wszystko, a z polskich seriali Przyjaciółki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Oglądałam prawie wszystkie, OITNB do mnie jakoś nie przemówił, oglądnęłam tylko dwa sezony i dałam sobie spokój. Plotkara, Dom z papieru i House to moi faworyci tego zestawienia, a Sherlocka planuję oglądnąć w najbliższym czasie :) Dodałabym jeszcze Unorthodox z seriali Netflixa, ostatnio zrobiło się o nim głośno, mi się spodobał, ma tylko 4 odcinki, a każdy z nich trzyma w napięciu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Znam wszystkie ale oglądałam tylko La Casa de Papel i według mnie ten serial to c u d o

    Miłego wieczoru i zapraszam
    zpolskidopolski.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Oglądałam "Dom z papieru" i był genialny. :D Kiedyś zaczęłam też "Plotkarę", ale strasznie mnie nudziła.

    myslizglowywylatujace.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. U mnie też pierwszy serialowy wpis. Właśnie ogladam Orange is the new black i bardzo mi sie podoba. Plotkare ogladałam kilka lat temu :-)

    pozdrawiam
    Karolina

    OdpowiedzUsuń
  6. Właśnie jestem w połowie 4-go sezonu Plotkary. House'a też lubię, oglądałam w telewizji, ale nie wszystkie odcinki.

    OdpowiedzUsuń
  7. Ja w ramach coronawirusa oglądam serial Szkoła Przetrwania.

    OdpowiedzUsuń
  8. My na kwarantannie obejrzeliśmy do końca Breaking Bad, a teraz jesteśmy w powiązanym Better Call Saul. Uwielbiam! I oczywiście wchłonęliśmy Dom z papieru - to mój ulubiony serial ostatnich lat :) Najlepsza Nairobi!

    OdpowiedzUsuń
  9. Oglądalam Housa, kilka odcinków Sherlocka i pierwszy sezon Domu z papieru :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Oglądałam housa, a jeśli choodzi o dom z papieru to utknęłam na pierwszym sezonie :P How to get away with murder podobał mi się pierwszy sezon, drugi mnie jakoś zupełnie nie porwał :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przebrnęłam przez pierwszy sezon domu z papieru i resztę dosłownie wciągnęłam nosem xD super serial 😁

      Usuń
  11. Teraz oglądam Sforę i Fałszerze.

    OdpowiedzUsuń
  12. Skończyłam i teraz przejdę jednak na filmy. :D

    OdpowiedzUsuń
  13. Great post! 👏👏👏 Thanks for sharing! 🌈🌈🌈

    OdpowiedzUsuń
  14. Od dawna mam ochotę na Sherlocka ale jakoś zawsze zapominam o nim :)

    OdpowiedzUsuń
  15. ;) no to nastał czas, że sięgnę po Plotkarę. Czytałam w czasach gimnazjalnych (rocznik 91) pierwszą część książek Plotkary.

    OdpowiedzUsuń
  16. La Casa de Papel ulubieniec zdecydowany :)
    Pozdrawiam
    http://artidotum.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  17. Uwielbiam seriale! Nowy sezon Dynastii był baaaardzo ciekawy!
    karolsiapsychology.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Cała kwarantanna na pewno będzie mi się kojarzyć z Domem z Papieru i Stranger Things.
    Patrząc na pierwszy gif myslałam, że jeszcze będzie coś o Bing Bang Theory :D

    https://live-telepathically.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  19. Oglądałam "Sposób na morderstwo", "Dr House", "Dynastia", "Plotkara". "Dom z papieru mi się nie spodobał :)

    OdpowiedzUsuń
  20. Wiele z tych tytułów znam na pamięć. Naprawdę ciekawe i niezwykle wciągające. Warto spróbować.

    OdpowiedzUsuń

♡ CZYTAM KAŻDY KOMENTARZ
♡ ZAGLĄDAM DO KAŻDEGO LINKU BLOGA
♡ UWIELBIAM SZCZERE KOMENTARZE
♡ ŻADEN KOMENTARZ NIE BĘDZIE USUWANY
♡ DZIELCIE SIĘ SWOIM ZDANIEM I OPINIĄ